onsdag 2 november 2011

 Ett inlägg från min förra blogg:


Jag har slutat grubbla hur alla de här dybara kompostbehållarna används som finns uppställda på vårt daghem här i Klintehamn. De invigdes ju med pompa och ståt för några år sedan och renderade dagiset Grön Flagg. För jag tog mod till mig och frågade en dag vart alla matrester och annat komposterbart tog vägen på dagiset. Ja de slänger vi i kommunens återvinninsbehållare för de här komposterna var så krångliga att sköta.

I stället grubblar jag nu över vart alla de här stora mängderna hushållsapparater, spisar, kylskåp, frysar mm som ständigt tornar upp sig i stora mängder nere på återvinningen.

Kanske de körs upp till Slite och bränns i jätteugnarna?

Kanske “säljs” de containervis till Kina eller Afrika?

Kanske sänds de till någon stor kvarn på fastlandet där de mals ned och materialen sedan sorteras?

Ingen verkar dock direkt bry sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar