torsdag 10 november 2011

Jag blev så nyfiken...

på det där fackeltåget till minne av Kristallnatten så jag stannade kvar i stan efter det jag uträttat mina ärenden.

När fackeltåget passerade in genom stadens portar hade det c:a 78 deltagare, barn oräknade men dessa var fåtaliga.

Av dessa 78 var 4 av utseendet att dömma av utländskt utseende. En deltagare var klädd som en ortodox jude, men enligt hans vänliga fru som gick runt med deras gulliga baby, var han inte jude utan gillade att leka med roller och kläder som hon uttryckte det. Antalet palestinaschalar var stort och typ 25 - 30 år och högskolestuderande var mycket stort.

Det var ett gäng högröstade män som gick runt och gastade om något "nord och syd" och jag frågade ett par äldre fackeltågsdeltagare vad de där killarna ropade om, men de hade heller inte förstått vad skrek. Ovärdigt tyckte de äldre männen..

Nåja för ett par år sedan var det visst 400 som deltog i Visby, jämfört med årets 78, så utvecklingen går framåt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar