måndag 19 december 2011

Två muslimer bråkar. Uppdaterad

Eva Bofride har avsatt hela sin ledarsidesartikel i dagens GT åt att bunta ihop mig med massmördaren Breivik och andra som hatar islam. Jag har mig veterligen inte skrivit ett endaste ord om islam eller religion på den här bloggen men får väl tillfredställa Bofride och andra som gärna verkar vilja piska upp ett hat mot mig och andra genom att lägga in den här länken där två muslimer diskuterar med varandra på pakistansk TV. Tyvär bara översatt till engelska.

Snacka om att den muslimska skådespelerskan läser lusen av skägget:
http://www.youtube.com/watch?v=qi945O_F5Jk&feature=player_embedded



Här är länk till Eva Bofrides ledarartikel:
http://www.helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=7340812

I går efter jag skrivit detta ringde jag upp Eva Bofride och frågade vad som föranlett henne att koppla ihop mig med massmördare som Breivik. Märkligt nog fick jag intrycket att hon faktiskt knappt läst på min blogg. Hur det kanske gått till fick jag ett slags hint om när jag började googla på olika fraser och det visade sig att någon helt obekant som vekar ha som arbete och livsinnehåll att ta fram lort mot sverigedemokrater länkade till hennes ledarartikel och mig vid 5 - 6 tiden i går morse. Inte otänkbart att hon fick det där citatet från en EXPO-medarbetare vilket hon sedan gladeligen använde. Någon yrkesheder renderas henne inte på detta vis och nog är hennes eget handlande hatspridande om något.

3 kommentarer:

  1. I det fall det skulle finnas läsare av denna blogg: jag berättade tydligt för Hannes Müller att jag hittat till hans blogg via en länk som han själv lagt in i ett inlägg på helagotland.se Hade jag inte sett denna länk hade jag levt fortsatt lyckligt ovetande om densamma. Har försökt googla efter det som Müller sett "nånstans" och som skulle vara ett tecken på att jag tipsats av en Expo-medarbare utan att få en enda träff. Hannes Müller är självklart fri att ägna sig åt konspirationsteorier men jag är glad om jag lämnas utanför. Tack och hej. Eva Bofride

    SvaraRadera
  2. Jag å min sida är tacksam om jag fortsättningsvis slipper bli ihopbuntad av dig Eva Bofride med massmördare som Breivik.

    När vi talade i telefon fick jag intrycket att du inte läst min blogg utan bara kände till ett lösryckt citat.

    Han som Twittrade mycket tidigt på morgonen har signaturen "ennodius".

    Hoppas vi kan enas i beundran för den här pakistanska muslimska skådespelerskan som läser lusen av den här mullan eller vad han nu är för något som jag lade in som videoklipp?

    SvaraRadera
  3. Eva Bofride har betalt för att försöka sprida misstro mot SD sedan det visat sig att fler människor i opinionsundersökningarna röstar på SD än på centerpartiet. Eva är gullig som människa men bunden av partilojalitet som redaktör.

    SvaraRadera