söndag 15 januari 2012

Årets Gotllänning 2011

Nu är väl omröstningen på årets gotlänning 2011 avgjord och jag är lite nyfiken på hur den utfaller. Det kanske man får läsa om i bladet i morgon?

Ganska tippade vinnare är väl Gunnar Bendelin (som startade det så kallade Landsbygdsupproret) eller Tryggve Polis Karlsson (som handhar polisens facebooksida och vad jag förstår varit en populär och färgstark närpolis på Gråbo tidigare). Skulle jag röstat med hjärtat så hade jag nog röstat på den sistnämnde men nu är det så att jag inte röstat alls.

Vad jag är nyfiken på är hur många röster Marie Larsson (diakon på domkyrkoförsamlingen i Visby) får. Hon har ju under hösten skrivit insändare om regeringspolitiken och barnfattigdomen. Det här talet om barnfattigdom innebär vad jag förstår i klartext krav på höjande av socialbidrag. Vad Marie Larsson glömt att nämna om sig själv har dock varit att hon är aktiv i Vänsterpartiet och bosatt (skriven?) i Nynäshamn. Det skall bli spännande att se hur många röster hon får och hur populär hon blivit genom sin godhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar