lördag 25 februari 2012

Den här bloggen

Nu har det varit sparsamt skrivande här en tid. Jag håller på att samla ihop mig för att lite av sammanfatta och komma med lite strödda reflexioner kring den här striden som varit när det gäller skolnedläggningar på ön.

Lite lust har jag att sammanfatta och formulera hur jag tycker det har varit att ha den här bloggen.

Jag är faktiskt överraskad över att så pass många läser här. Några gånger har jag själv länkat men annars har jag inte fått några läsare "gratis" alls. Det är i alla fall några tusen träffar nu i statistiken och förvånansvärt och glädjande nog är det "Brottsvågen i Klintehamn" som haft flest. Det låg en hel del arbete bakom det inlägget och det är kul om det inte varit helt bortkastat. Efter det har "Insändare angående Rockskallen" följt av "Landshövdingens Mingelfest" haft flest läsare.

Det tråkiga med att ha den här bloggen har varit alla de elaka kommentarer jag fått insända från den här individen som arbetar på behandlingshemmet här skickat in av vilka jag bara publicerat ett fåtal. Han verkar dock tröttnat på att skicka sitt nedriga trams till mig nu. Jag har också fått erfara hur pass jag måste väga mina ord på guldvåg när en stackars ledarjournalist på GT verkar sitta här och leta rasism och sedan koka ihop en hel ledarsidesartikel på den spiken. Hur som helst skall jag göra ett nytt försök att låta kommentarer publiceras direkt och utan censur av mig.

Jag gillar ärligt inte att skriva och tycker det låter bättre när jag pratar. Men he he... det är ju förvisso lättare att genomskåda sitt eget svammel när man ser det på pränt. :-)

Men du och ni: Ser du något jag skriver här fortsättningsvis som du tycker är intressant eller bra så skall du veta att jag blir mycket glad om du länkar vidare till dina bekanta eller på annat sätt.

När det faller sig kommer jag också att lägga in länkar här på andra bloggar som jag tycker är läsvärda. På fastlandet vet jag flera som jag gärna länkar till som Thoralf Alfsson i Kalmar, Affes statistikblogg och en del andra med eller utan tydlig Sd-anknytning. Här på Gotland blir det svårare att hitta någon blogg som skriver intressant om politik, Rolf K Nilsson är ganska given men sedan... hm. Skulle väl vara Jenny Persson och Magnus Berg (fast han vekar ju ha gått in i dimman definitivt och lagt ned) då men... men...

1 kommentar:

  1. Jag förstår det där med spiken,har själv blivit kallad för det mesta av förståsigpåare som saknar argument,blev även kallad sd-are fast jag var neutral soffliggare.Men allt svammel är inte av ondo,jag var ju tvungen att tareda på vad en sd-are var för något,när jag läst på lite gick jag och röstade på sd för att senare bli medlem.(tack för det alla beskyllare)Tack till dej för en väldigt bra blogg.MVH Joacim Johansson 62454

    SvaraRadera