måndag 2 juli 2012

Så här ser asen ut.


Jag tyckte det såg lite märkvärdigt ut när en proffsfotograf lade sig ned på knä för att ta en bild på en tillrest man som satt med Sd-tröja en bra stund innan Jimmie Åkessons tal i Almedalen i går kväll efter att först vänligt och glatt bett om lov.

När fotografen passerade mig frågade jag i min tur honom vänligt om han hade något emot att jag fotograferat ögonblicket.

Nej nej, svarade han, jag ville få en bild av hur asen ser ut med ett vänligt samförståndsleende.

Du har just nu sagt att jag är ett as, svarade jag med ett vänligt flin.

Lärde sig fotografen något av detta? Jag skulle inte tro det.

Sålde han några bilder? Skulle tro det.



Här är en bild jag tog av publiken när Jimmie Åkesson höll sitt tal. Där är förbipasserande nyfikna blandade med brinnande Sd-medlemmar och vem som helst. Förvisso.

Jag kommer inte sälja några bilder.

(Skulle någon mot förmodan veta om pressfotografens bilder är publicerade någonstans så vore jag mycket tacksam för att få en länk i kommentar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar