lördag 28 juli 2012

Skall man stå ut med rena traskasserier och förföljelse?

Uppdaterad lördag kväll.

Nej det tar jag inte. Jag har på olika vägar och på olika sätt utsatts för en ren förtals och trakasserikampanj under lång tid. Ja jag är mycket illa berörd och ledsen.

Den 5 juli fick jag följande kommentar till bloggen:

*********************************************************************************

En gång en lovande spjutkastare

sverigedemokraterna ÄR några jävla as.
Du vågar inte publicera kommentarer på din blogg, fegt, som vanligt hos dessa förbannade as.
sverigedemokrtarena är bara några jävla clowner och den störste clownen är DU Myller.
Du kommer inte att VÅGA publicera denna kommentar på din blogg, du har ju inte VÅGAT förut din jävla fegis.
Typiskt sverigedemokrater, stora i käften men små på jorden när det verkligen gäller.

Hälsningar från en lite grann (jävvligt mycket) onykter
Menghini med fruga och Lina
5 juli 2012 13:32

************************************************************************************

På morgonen när jag sett den här kommentaren blev jag helt perplex. Jag vet vem Lina Menghini är men hennes far har jag mig veterligen aldrig träffat. Åke Menghini står i telefonkatalogen och jag ringde upp honom och frågade honom varför jag fick hotfulla kommentar i hans namn. Han ställde sig helt oförstående och sade att han alls inte sänt någon kommentar och för övrigt aldrig skulle göra något sådant. Jag tror honom.  Dels lät han fullständigt trovärdig och dessutom vänlig och dels har jag på annat sätt blivit fullständigt övertygad om att han inte är den verklige avsändaren.

Jag har under en mycket lång tid fått motta kommentare till bloggen ofta späckande med ärekränkande epitet som "nazist", "jävla SD-svin", "rasist", "idiot" osv, utgivande sig att vara olika påhittade män och kvinnor, utgivande sig att vara olika privatpersoner som Åke Menghini med familj, utgivande sig för att vara olika företag som Fröjel Resort eller AB Gotlands Press. Alla dessa avsända av Bengt Thurgren anställd och styrelsemedlem på AB Hassela Gotland. Jag samlade ihop nära 20 på olika sätt olagliga/nästan olagliga kommentarer och tog även med en insändare (se tidigare blogginlägg) som jag tycker även den förtalar mig och som jag tror kommer från samma person.

Åke Menghini välkommnade att jag polisanmälde den här kommentaren och sade sig själv skulla göra det, det sistnämnda verkar dock blivit bortglömt.

Jag har kontaktat AB Hassela Gotland angående detta, vilket jag även gjort tidigare vid hotfulla kommentarer från Bengt Thurgren, eftersom en anställd är undertecknad (Lina Menghini) och en annan anställd (Bengt Thurgren) är den verklige avsändaren. Efter många om och men kom Lennart Johansson (föreståndare Hassela Klintehamn) och hämtade en kopia av den här kommentaren idag. Samtidigt sa han mig att de här kommentarerna Bengt Thurgren gör på min blogg och annorstädes inte angår företaget så länge han inte skriver under med företagets namn!

Polisen (Magnus Frank kommisarie) har sagt att han inte kan se något straffbart i de här kommentarerna och inte heller i att sända iväg hotfulla kommentarer i någon annans namn. Han sände dock över min polisanmälan till åklagare Mats Wihlborg för bedömmning vilken (gissar på Magnus Franks rekommendation) lade ned ärendet eftersom han inte kunde finna något åtalbart.

Självklart är det olagligt att skriva meddelanden späckade med olika kränkande epitet som "SD-svin", "idiot", "nazist""förbannade nazze" osv osv.

Självklart är det olagligt att skriva meddelanden med illa förtäckta hot.

Självklart är det olagligt att sända hotfulla kommentarer i andra människors namn.

Självklart är det allvarligt att jag utsätts för detta på grund av mina politiska åsikter och på grund av att jag kritiserat det samhällsfinansierade behandlingshemmet här i samhället.

Den här nedanstående kommentaren från Bengt Thurgren föranledde min tidigare polisanmälan:

*****************************************************************************

 Du är ju en jävla nazist,en rasist och människohatare,du är en SD:are och du ska passa dig jävligt noga!! Du bor på Snickaregatan,inte så långt ifrån min gata som är Loggarvevägen,jag är vaktmästaren,vaktmästare var?Det får du själv räkna ut,men du kan ju alltid söka på ett kollektiv som du hatar men som tar hand om de människor som du anser ska dra åt helvete.Är det någon som ska dra åt helvete så är det du,Hannes Müller.



Thurgren
 2011-12-17

**********************************************************************************


Jag har mycket starka skäl till att kunna säga att Bengt Thurgren ligger bakaom de här vad jag kallar trakasserierna, vad polisen kallar lagliga kommentarerna och insändare. För att kunna påstå något sådant skall man vara säker vilket jag är.

Uppdatering lördag kväll:
Efter telofonkontakt har jag nu fått mig sagt att polisanmälan från Å Menghini inlämnades för ett par dagar sedan vilket givetvis gläder mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar