torsdag 12 juli 2012

Tillägg 2 till polisanmälan 0901-K238-12

Detta berör den anonyme insändarskribenten "Klintebo sedan urminnes tider" (vilken jag tror är samma individ som berörs i Tillägg 1) och Gotlands Tidningars ansvarige utgivare vilken införde den i sin tidning för förtal.

Denna person som skrivit insändaren ANTAR jag har på GT skrivit ett antal insändare genom åren under samma signatur men även andra där han klandrat diverse andra enkelt identifierbara privatpersoner i Klintehamn genom konkreta uppgifter om dessa för att de på olka sätt inte skött sina husdjur korrekt eller stört grannar. Att GT publicerat sådant visar bara på vilken låg nivå när det gäller publicistisk sed tidningen befinner sig. 

Min kommentaroch förklaring följer efter insändaren inom två *   

Skrämmande om Sverigedemokraterna



Efter att ha sett "Uppdrag Gransknings" sista program så blir man faktiskt lite rädd.
En svensk riksdagsman har tydliga kontakter med den brittiska, rasistiska rörelsen EDL.
Kent Ekeroth har vid flera tillfällen varit med på rasistiska demonstrationer i England, skrämmande!

Hur ställer sig Sverigedemokraternas gotländska avdelning till detta? Ska vi få liknande, våldsamma rasistiska demonstrationer på Gotland?
Sverigedemokraternas gotländska avdelning har sitt säte i Klintehamn, Gotlands vilda västern. Är det kanske på grund av SD som Klintehamn så ofta blir utsatt för våldshandlingar?
Det är alltid människor med utländsk härkomst som blivit utsatta för detta i Klintehamn.
Kan SD på Gotland ge ett godtagbart svar?
 
 
*Vid tidpunkten för insändarens publicering hade kort tid dessförinnan Restaurang Donner i Klintehamn utsatts för ett försök till mordbrand. Polisen hade inte gripit någon misstänkt och efterlyste tips från allmänheten ett flertal gånger på olika sätt. Det råder ingen tvekan om att det är detta brott och bara detta brott som syftas på i insändaren.
 
Jag personligen som ordförande i Sd-Gotland och absolut enda offentliga Sd-medlem i samhället och dess närhet är den enda som det i insändaren syftas på med "säte i Klintehamn" både av insändarskribent och ansvarig utgivare. Insändaren och GT pekar därmed på ett indirekt sätt ut mig personligen som på något sätt ansvarig eller inblandad i mordbranden.
 
Här är ett stycke i polisanmälan jag gjort borttagen. I denna beskriver jag skälet till att jag hade verkliga orsaker till att oroa mig för att någon skulle ta detta utpekande på allvar. Jag har delgivit GT detta också men tyvär utan någon som helst förståelse*
 

2 kommentarer:

  1. Du,Hannes,inte ens polisen bryr sig om detta,jag vet med säkerhet

    SvaraRadera
  2. Det må så vara. Men jag gör det.

    Detta var tillägg 2 till en tidigare polisanmälan, men utan ett stycke där jag förklarar varför jag hade anledning att känna verklig oro.

    Både vad du syftar på för brottsoffer och vem som du pekar ut som på något sätt ansvarig för brottet är dock ovedersägligt.

    SvaraRadera