torsdag 18 oktober 2012

Nya rektorn och det där som jag kallade hallelujamötet.

För en tid sedan var det ju ett möte för föräldrar på Klinteskolan med anledning av de exertionellt ofullständiga och dåliga betygsnivån på skolan som varit. Jag blev lite skeptisk efter mötet och skrev då nedanstående:

http://ondiklinte.blogspot.se/2012/09/krismote-blev-hallelujamote.html

Häromdagen hastade rektor Jacob Wesley förbi just som jag skulle hämta hem min dotter som just börjat 1-an (och stormtrivs).

Hur som helst presenterade jag mig och hade ett mycket trevligt och öppet samtal med honom. Skulle han haft något slags ilska i sig efter det skeptiska jag skrivit så dolde han det ytterst väl för jag märkte ingenting och är det något som gör mig imponerad av människor är när de visar sig tåla kritik. Det är ingen enkel sak.

Vi hade ett ganska långt samtal om de problem som finns (som jag inte har kunskap om) och de som varit på högstadiet. Något som imponerade storeligen på mig var att han hade järnkoll på hur många elever på högstadiet som rökte vilket var ytterst få jämfört med den tidigare miserabla situationen. Jag hoppas verkligen på att den här uppryckningen av skolan har framgång och har numera tänkt om angående rektorns möjligheter. Lyssna verkade han kunna med. Jag åkte hem glad med min dotter som jag numera har förhoppningar om att kunna gå 9 år i Klinteskolan.

Jag fick också veta att den nyanställda vicerektorn Lessica Nilsson anställts som rektor i våras långt innan Wesley tillträtt. Fortfarande mycket märkvärdigt att en rektor som aldrig arbetat på en vanlig skola och inte har lärarbehörighet heller men jobbat på Hasselas skola några få år anställs som rektor med hög lön av Region Gotland. Masn får väl trösta sig  med att hon bara verkar arbeta på fd Weterberg/Hassela-skolan och det på ett vikariat på ett år. En ännu tätare sammanblandning mellan Klinteskolan och AB Hassela kan faktiskt ge dödsstöten åt samhällets skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar